Voor Klarna is jouw privacy belangrijk. Daarom verzamelen en verwerken wij persoonsgegevens altijd op verantwoorde wijze en met jouw privacy in het achterhoofd. Deze privacyverklaring beschrijft hoe wij jouw persoonsgegevens verzamelen en gebruiken wanneer je gebruik maakt van de diensten van Klarna (de "Diensten") en een klant van ons wordt. Voorbeelden van het gebruik van onze diensten zijn als je betaalt met één van onze betaalopties, onze applicatie op het web of op mobiel (de Klarna App) gebruikt of als je je informatie door ons laat invullen in de checkout van een webwinkel. In dit document staat ook beschreven welke rechten je hebt en hoe je ze kunt uitoefenen.
Deze privacyverklaring is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens door Klarna, met uitzondering van wat is beschreven in paragraaf 1. Het is daarom belangrijk dat je deze privacyverklaring leest.
Sommige van onze Diensten zullen je toegang geven tot content en functies die worden aangeboden door andere bedrijven of organisaties dan Klarna ("Derde Partij Diensten"). Dit is bijvoorbeeld het geval als we een koppeling maken van onze website naar de website van derden, en je via onze webbrowser op de Klarna App de website van derden bezoekt. Deze privacyverklaring is niet van toepassing op het verwerken van jouw persoonlijke gegevens door Derde Partij Diensten, en Klarna is niet verantwoordelijk voor het verwerken van jouw gegevens door derden.
Wij zijn Klarna Bank AB (publ), geregistreerd in het Zweedse handelsregister onder het registratienummer 556737-0431 met onze hoofdvestiging aan Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden. Onder het EU-recht voor de bescherming van persoonsgegevens zijn we de verwerkingsverantwoordelijke voor alle persoonsgegevens die we van jou krijgen of op een andere manier over jou verzamelen. Wij zijn verantwoordelijk voor verwerking van jouw persoonsgegevens in overeenstemming met geldige wetgeving voor gegevensbescherming.
De diensten Klarna Ident en Klarna Open Banking gebruiken je persoonsgegevens in overeenstemming met de afzonderlijke privacyverklaringen van deze Diensten, die je bij het gebruik van deze diensten worden aangeboden. Deze afzonderlijke privacyverklaringen zijn van toepassing in plaats van de hier gegeven informatie. Afzonderlijke privacyverklaringen kunnen ook gelden voor specifieke campagnes of aanbiedingen die tijdelijk beschikbaar zijn. Als dat het geval is, dan worden dergelijke afzonderlijke privacyverklaringen aangeboden bij de campagne of aanbieding.
Als je in dienst bent van Klarna, een kandidaat bent die solliciteert naar een baan bij Klarna, of een werknemer bent van een winkel die samenwerkt met Klarna, zijn andere privacyverklaringen van toepassing op de verwerking van je persoonsgegevens door Klarna voor deze doeleinden, en zul je relevante informatie ontvangen tijdens het contact met Klarna. Neem contact met ons op -je vindt contactinformatie in paragraaf 13- als je een kopie van de relevante privacyverklaring wilt hebben.
2.1 Informatie die je ons verstrekt. Jij kunt ons informatie over jezelf geven wanneer jij gebruikmaakt van een van de Diensten van Klarna, bijvoorbeeld als je kiest om te betalen met een van Klarna's betaalmethoden, contact met ons opneemt of gebruikmaakt van de Klarna App. Je mag alleen je eigen persoonsgegevens verstrekken voor het gebruik van de Diensten, zodat de Diensten op een correcte manier kunnen worden aangeboden.
Afhankelijk van welke Dienst je kiest, kan het gaan om:
Persoonlijke gegevens en contactinformatie – naam, geboortedatum, nationaal ID-nummer, aanspreektitel, verzend- en factuuradres, e-mailadres, mobiel telefoonnummer, nationaliteit, salaris enz.
Betaalinformatie – credit- en debitcard-gegevens (kaartnummer, geldigheidsdatum en CVV- code), factuurinformatie, rekeningnummer, enz.
Bijzondere categorieën van persoonsgegevens - Je kunt ervoor kiezen om ons persoonsgegevens te verstrekken die worden aangemerkt als bijzondere categorieën van persoonsgegevens onder EU Verordening 2016/679 (de AVG), zoals gegevens over religieuze of levensbeschouwelijke overtuigingen, politieke opvattingen, lidmaatschap van een vakbond of gegevens met betrekking op je gezondheid, seksueel gedrag of seksuele gerichtheid. We hebben deze categorieën van persoonsgegevens niet nodig om de Diensten aan te bieden. Als je ervoor kiest om ons deze persoonsgegevens te verstrekken, dan is dat altijd vrijwillig en op grond van jouw uitdrukkelijke toestemming. In paragraaf 5 kun je lezen hoe je je toestemming kunt intrekken.
Je kunt te allen tijde jouw profielgegevens, zoals jouw contactgegevens en andere bewerkbare instellingen, wijzigen. Dit kan in de Klarna App of door contact met ons op te nemen.
2.2 Informatie die we over jou verzamelen. Afhankelijk van welke Dienst je gebruikt, kunnen wij, zelf of via derde partijen (bijvoorbeeld handelsinformatie- en fraudepreventiebureaus, winkels of publieke databanken) de volgende informatie verzamelen:
Persoonlijke gegevens en contactinformatie – naam, geboortedatum, nationaal ID-nummer, aanspreektitel, verzend- en factuuradres, e-mailadres, telefoonnummer, enz.
Informatie over goederen en/of diensten – gegevens over wat je koopt, inclusief bijvoorbeeld het type goederen of een track- en tracecode.
Financiële informatie – financiële informatie verkregen via derde partijen, zoals je inkomen, mogelijke uitstaande kredieten, negatieve betalingsregistraties, eerdere betaal- en kredietacceptatie.
Informatie over interactie tussen jou en Klarna – hoe je onze Diensten gebruikt, inclusief informatie over uitstaande schulden en schuld- en betalingsgeschiedenis bij Klarna. Technische gegevens zoals webpaginareactietijden, fouten bij het downloaden, persoonlijke instellingen, je contactgeschiedenis met de klantenservice van Klarna, etc.
Opgenomen telefoongesprekken - We nemen telefoongesprekken op als je de klantenservice belt.
Informatie over interactie tussen jou en winkels - je eerdere contacten met winkels waar jij winkelt, zoals informatie over of je de producten hebt ontvangen en het type webwinkel.
Apparaatinformatie – bijvoorbeeld IP-adres, de taal- en browserinstellingen, tijdzone, besturingssysteem, platform en schermresolutie. Ga naar paragraaf 11 om meer te lezen over hoe we informatie over je apparaat verzamelen en/of opslaan.
Informatie van externe PEP- en Sanctielijsten - we kunnen je informatie screenen tegen internationale sanctielijsten en lijsten van zogenaamde politiek prominente personen. Deze lijsten bevatten gegevens zoals naam, geboortedatum, geboorteplaats, beroep of functie en de reden voor opname op de lijst.
Servicespecifieke informatie - om je te voorzien van een aantal van onze Diensten kunnen wij aanvullende persoonsgegevens verzamelen en verwerken die niet onder de bovenstaande categorieën vallen. Zie hoofdstuk 4 hieronder om te weten te komen welke aanvullende persoonsgegevens voor de betreffende Dienst worden verwerkt.
Afhankelijk van de Diensten die je gebruikt, kan Klarna je persoonsgegevens verwerken voor de doeleinden die hieronder zijn opgesomd gebaseerd op de rechtsgrond genoemd voor elk afzonderlijk doeleinde. In paragraaf 4 vind je meer specifieke informatie over hoe we je gegevens verwerken in sommige van onze Diensten.
Verwerking bij het uitvoeren van de Diensten
Doel van de verwerking |
Persoonsgegevens |
Rechtsgrond voor verwerking |
Beheer van de klantrelatie met jou op verschillende manieren, bijvoorbeeld om je betaling te beheren of onze verplichtingen uit hoofde van kredietovereenkomsten tussen jou en ons uit te voeren. |
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, betalingsinformatie, informatie over goederen en/of diensten, financiële informatie, informatie over de interactie tussen jou en Klarna, informatie over de interactie tussen jou en winkels, apparaatinformatie en servicespecifieke informatie. |
Noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst |
Het maken en versturen van informatie naar jou in elektronische vorm (geen marketing). |
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, betalingsinformatie, informatie over goederen en/of diensten, financiële informatie, informatie over de interactie tussen jou en Klarna, informatie over de interactie tussen jou en winkels, apparaatinformatie en servicespecifieke informatie. |
Noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst |
Beoordelen wat de meest geschikte manier is om contact met je op te nemen om je te informeren over uitstaande schulden. |
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, financiële informatie (als we deze voorhanden hebben) en informatie over interactie tussen jou en Klarna. |
Klarna heeft een gerechtvaardigd belang om zo effectief mogelijk contact met je op te kunnen nemen. Wij zorgen ervoor dat de verwerking die voor dit doel wordt uitgevoerd noodzakelijk is voor het vervullen van ons legitieme belang en dat ons belang zwaarder weegt dan jouw belang om je persoonsgegevens niet voor dit doel te laten verwerken. |
Beoordelen in welke volgorde verschillende betaalopties aan jou moeten worden gepresenteerd bij de checkout bij een winkel die Klarna gebruikt. Deze verwerking en presentatie hebben echter geen invloed op welke betaalopties voor jou beschikbaar zijn. Hiertegen kun je te allen tijde bezwaar maken door contact met ons op te nemen door middel van de hieronder genoemde contactgegevens. Met deze verwerking doen wij aan profilering. Zie paragraaf 6 voor meer informatie over profilering.
|
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, informatie over goederen en/of diensten, informatie over interactie tussen jou en Klarna en informatie over de interactie tussen jou en de webwinkel.
|
Als je akkoord bent gegaan met de Voorwaarden voor het gebruik als omschreven in paragraaf 4.4, dan is de toepasselijke wettelijke grondslag de uitvoering van een overeenkomst. Ben je echter niet akkoord gegaan met deze voorwaarden, dan baseert Klarna deze verwerking op een gerechtvaardigd belang. Klarna (en jij als klant) heeft er namelijk een gerechtvaardigd belang bij dat de betaaloptie van jouw voorkeur op een prominente plek wordt getoond bij de checkout. Wij verzekeren dat de verwerking die voor dit doel wordt uitgevoerd noodzakelijk is voor het vervullen van ons gerechtvaardigd belang en dat ons belang zwaarder weegt dan jouw belang om je persoonsgegevens niet voor dit doel te laten verwerken. |
Het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoeken over onze Diensten (bijvoorbeeld nadat je contact hebt opgenomen met de klantenservice van Klarna) via e-mail, sms, telefoon of op een andere manier. Je kunt te allen tijde bezwaar maken tegen dit gebruik. Je wordt ook geïnformeerd over je recht om bezwaar aan te tekenen (opt-out) elke keer dat je e-mail of telefoonnummer voor dit doel wordt gebruikt. |
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, informatie over goederen en/of diensten, informatie over interactie tussen jou en Klarna, en informatie over de interactie tussen jou en de winkel. |
Klarna heeft een gerechtvaardigd belang bij het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoeken. Wij zorgen ervoor dat de verwerking die voor dit doel wordt uitgevoerd noodzakelijk is voor het vervullen van ons legitieme belang en dat ons belang zwaarder weegt dan jouw belang om je persoonsgegevens niet voor dit doel te laten verwerken. |
Het uitvoeren van een kredietwaardigheidsbeoordeling voordat een krediet wordt verstrekt. (Zie paragraaf 4.1 over onze kredietdiensten en paragraaf 7.4 over hoe we samenwerken met handelsinformatiebureaus.) |
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, financiële informatie (inclusief informatie die we extern verkrijgen van handelsinformatiebureaus), en informatie over interactie tussen jou en Klarna. |
Voldoen aan wet- en regelgeving, wanneer het krediet dat we verstrekken wettelijk gereguleerd is. In het geval dat het krediet niet wettelijk gereguleerd is, worden de gegevens verwerkt om de overeenkomst uit te voeren. |
Het voorkomen van IT-aanvallen (bijvoorbeeld DDos aanvallen) tegen Klarna’s Diensten, als deel van onze inspanningen om onze Diensten veilig te houden. |
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, informatie over interactie tussen jou en Klarna, informatie over interactie tussen jou en winkels en apparaatinformatie. |
Klarna heeft een gerechtvaardigd belang bij het veilig houden van onze Diensten. Wij zorgen ervoor dat de verwerking die voor dit doel wordt uitgevoerd noodzakelijk is voor het vervullen van ons legitieme belang en dat ons belang zwaarder weegt dan jouw belang om je persoonsgegevens niet voor dit doel te laten verwerken. |
Om je als kwetsbare klant te kunnen behandelen (als je door persoonlijke omstandigheden in een kwetsbare positie bent beland.) |
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, informatie over de interactie tussen jou en Klarna en bijzondere categorieën van persoonsgegevens. |
Gebaseerd op jouw expliciete toestemming |
Het verbeteren van onze Diensten, voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden, en het documenteren van wat tussen jou en onze klantenservice is besproken en afgesproken. |
Opgenomen telefoongesprekken |
Klarna heeft een gerechtvaardigd belang bij het verbeteren van onze Diensten en het uitvoeren van training en kwaliteitscontrole. Wij zorgen ervoor dat de verwerking die voor dit doel wordt uitgevoerd noodzakelijk is voor het vervullen van ons legitieme belang en dat ons belang zwaarder weegt dan jouw belang om je persoonsgegevens niet voor dit doel te laten verwerken. |
Het overdragen van jouw gegevens aan winkels, leveranciers en andere ontvangers (Zie paragraaf 7 voor meer informatie over hoe we je gegevens delen en waarom.) |
Alle categorieën van persoonsgegevens onder paragraaf 2 |
Verschilt afhankelijk van de ontvangers, zie voor meer informatie paragraaf 7. Bijvoorbeeld, Klarna heeft een gerechtvaardigd belang om leveranciers te gebruiken om haar Diensten aan te bieden en we kunnen een wettelijke plicht hebben om je gegevens met de bevoegde autoriteiten te delen. Het delen van persoonsgegevens met betaaldienstverleners is nodig om de overeenkomst uit te voeren. |
Het uitvoeren van risicobeoordelingen, fraudepreventie en risicomanagement (bijvoorbeeld door het verifiëren van je identiteit en het uitvoeren van controles voor fraudepreventie). Zie paragraaf 7 voor een meer gedetailleerde beschrijving van onze fraudepreventiepartners. |
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, betalingsinformatie, informatie over goederen en/of diensten, financiële informatie, informatie over de interactie tussen jou en Klarna, informatie over de interactie tussen jou en winkels en apparaatinformatie. |
Klarna en andere partijen (voornamelijk klanten) hebben een gerechtvaardigd belang bij het risicomanagement van Klarna’s zakelijke dienstverlening bijvoorbeeld om de frauderisico’s te beheersen. Wij zorgen ervoor dat de verwerking die voor dit doel wordt uitgevoerd noodzakelijk is voor het vervullen van ons legitieme belang en dat ons belang zwaarder weegt dan jouw belang om je persoonsgegevens niet voor dit doel te laten verwerken Klarnah heeft ook een wettelijke plicht om haar klanten te identificeren. |
Uitvoeren van incassowerkzaamheden, onder meer het innen en verkopen van schulden. |
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, informatie over goederen en/of diensten, financiële informatie, informatie over de interactie tussen jou en Klarna en informatie over de interactie tussen jou en winkels. |
Klarna heeft een gerechtvaardigd belang bij het incasseren en verkopen van schulden. Wij zorgen ervoor dat de verwerking die voor dit doel wordt uitgevoerd noodzakelijk is voor het vervullen van ons legitieme belang en dat ons belang zwaarder weegt dan jouw belang om je persoonsgegevens niet voor dit doel te laten verwerken |
Productverbetering en onderzoek
Het anonimiseren van je persoonsgegevens voor productontwikkeling om klantgedrag te analyseren. |
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, betalingsinformatie, informatie over goederen en/of diensten, financiële informatie, informatie over de interactie tussen jou en Klarna, informatie over de interactie tussen jou en winkels, apparaatinformatie en servicespecifieke informatie. |
Klarna heeft een gerechtvaardigd belang bij het anonimiseren van jouw persoonsgegevens voor productontwikkeling om klantgedrag te analyseren.. Wij zorgen ervoor dat de verwerking die voor dit doel wordt uitgevoerd noodzakelijk is voor het vervullen van ons legitieme belang en dat ons belang zwaarder weegt dan jouw belang om je persoonsgegevens niet voor dit doel te laten verwerken. |
Het uitvoeren van data-analyse voor productverbetering en het testen van producten (bijvoorbeeld om risico- en fraudemodellen te verbeteren) |
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, betalingsinformatie, informatie over goederen en/of diensten, financiële informatie, informatie over de interactie tussen jou en Klarna, informatie over de interactie tussen jou en winkels, apparaatinformatie, informatie van externe PEP- en Sanctielijsten, en servicespecifieke informatie. |
Klarna heeft een gerechtvaardigd belang bij het uitvoeren van data-analyse voor productverbetering en het testen van producten. Wij zorgen ervoor dat de verwerking die voor dit doel wordt uitgevoerd noodzakelijk is voor het vervullen van ons legitieme belang en dat ons belang zwaarder weegt dan jouw belang om je persoonsgegevens niet voor dit doel te laten verwerken. |
Het mogelijk maken van intern onderzoek en het maken van statistische modellen. |
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, betalingsinformatie, informatie over goederen en/of diensten, financiële informatie, informatie over de interactie tussen jou en Klarna, informatie over de interactie tussen jou en winkels, apparaatinformatie en servicespecifieke informatie. |
Klarna heeft een gerechtvaardigd belang bij het mogelijk maken van intern onderzoek en het maken van statistische modellen. Wij zorgen ervoor dat de verwerking die voor dit doel wordt uitgevoerd noodzakelijk is voor het vervullen van ons legitieme belang en dat ons belang zwaarder weegt dan jouw belang om je persoonsgegevens niet voor dit doel te laten verwerken. |
Het mogelijk maken van extern onderzoek, bijvoorbeeld door universiteiten of andere educatieve instituten. |
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, betalingsinformatie, informatie over goederen en/of diensten, financiële informatie, informatie over de interactie tussen jou en Klarna, informatie over de interactie tussen jou en winkels, apparaatinformatie en servicespecifieke informatie. |
Klarna heeft een gerechtvaardigd belang bij het mogelijk maken van extern onderzoek en draagt bij tot het algemeen belang van de maatschappij bij het ondersteunen van onderzoek. Wij zorgen ervoor dat de verwerking die voor dit doel wordt uitgevoerd noodzakelijk is voor het vervullen van ons legitieme belang en dat ons belang zwaarder weegt dan jouw belang om je persoonsgegevens niet voor dit doel te laten verwerken. |
Compliance en het beschermen van Klarna tegen aansprakelijkheid
Voldoen aan toepasselijke wet- en regelgeving zoals anti-witwas- en accountancywetten en de wettelijke vereisten inzake kapitaaltoereikendheid. |
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, betalingsinformatie, informatie over goederen en/of diensten, financiële informatie, informatie over de interactie tussen jou en Klarna, informatie over de interactie tussen jou en winkels, apparaatinformatie, informatie van externe PEP- en Sanctielijsten en servicespecifieke informatie. |
Voldoen aan een wettelijke verplichting. |
Het uitvoeren van screening tegen sanctielijsten en lijsten met zogeheten politiek prominente personen. |
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, informatie van externe PEP- en Sanctielijsten. |
Voldoen aan een wettelijke verplichting. |
Het beschermen van Klarna tegen juridische vorderingen (het beperken van de aansprakelijkheid) en het handhaven van Klarna’s wettelijke rechten. |
Alle categorieën van persoonsgegevens onder paragraaf 2. |
Klarna heeft een gerechtvaardigd belang bij het beschermen van zichzelf tegen juridische vorderingen en het handhaven van haar wettelijke rechten. Wij zorgen ervoor dat de verwerking die voor dit doel wordt uitgevoerd noodzakelijk is voor het vervullen van ons legitieme belang en dat ons belang zwaarder weegt dan jouw belang om je persoonsgegevens niet voor dit doel te laten verwerken. |
Voor marketingdoeleinden
Voor het versturen van marketing en aanbiedingen betreffende onze Diensten aan jou. Je kunt je altijd afmelden door contact met ons op te nemen Gebruik hiervoor de contactgegevens onder paragraaf 13. |
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, informatie over de interactie tussen jou en Klarna, informatie over de interactie tussen jou en winkels en servicespecifieke informatie. |
Klarna heeft een gerechtvaardigd belang bij het versturen van marketing en aanbiedingen aan jou. Wij zorgen ervoor dat de verwerking die voor dit doel wordt uitgevoerd noodzakelijk is voor het vervullen van ons legitieme belang en dat ons belang zwaarder weegt dan jouw belang om je persoonsgegevens niet voor dit doel te laten verwerken. |
|
Om te bepalen welke marketing we je sturen. Deze verwerking stopt ook wanneer je je afmeldt voor het ontvangen van marketing. |
Persoonlijke gegevens en contactinformatie, informatie over interactie tussen jou en Klarna, informatie over interactie tussen jou en winkels, apparaatinformatie en servicespecifieke informatie. |
Klarna heeft een gerechtvaardigd belang bij het bepalen welke marketing we je sturen. Wij zorgen ervoor dat de verwerking die voor dit doel wordt uitgevoerd noodzakelijk is voor het vervullen van ons legitieme belang en dat ons belang zwaarder weegt dan jouw belang om je persoonsgegevens niet voor dit doel te laten verwerken. |
|
Om "gesponsorde links" te plaatsen naar producten en diensten van winkels. | Informatie over producten/diensten, informatie over de interactie tussen jou en Klarna, informatie over de interactie tussen jou en winkels, toestel informatie en informatie die specifiek ziet op diensten. |
|
Deze paragraaf beschrijft het verwerken van persoonsgegevens voor bepaalde Diensten. Om meer over deze Diensten, en hun eigenschappen te leren, verwijzen we je naar de algemene voorwaarden van de betreffende Dienst.
4.1 Klarna’s kredietdiensten
De volgende diensten bestaan uit het verstrekken van krediet door ons aan jou: Betaal later (factuur), Betaal nu (alleen in het geval van automatische incasso), Financiering, Klarna Card en de kaart voor eenmalig gebruik (beschikbaar in de Klarna App). Om deze diensten aan te kunnen bieden, beoordelen we je kredietwaardigheid, gebaseerd op de door jou verstrekte contactgegevens en persoonlijke informatie, informatie over interactie tussen jou en Klarna en financiële informatie. De financiële informatie is inclusief extern verkregen informatie van handelsinformatiebureaus, zoals inkomen en betaalaanmerkingen (voor meer informatie over handelsinformatiebureaus zie paragraaf 7).
De Klarna Card en de kaart voor eenmalig gebruik
Als je de Klarna Card of de kaart voor eenmalig gebruik aanvraagt, beoordeelt Klarna je kredietwaardigheid op dezelfde wijze als bij onze andere kredietdiensten. In het geval van de Klarna Card zal Klarna de kredietbeoordeling continue aanpassen aan de hand van de interacties met Klarna.
We delen informatie over jou en de aankopen die je doet als je de Klarna Card gebruikt met VISA en leden van het VISA-betaalnetwerk, voor zover dit nodig is om je kaarttransactie te verwerken, fraude te voorkomen en toepasselijke regels te volgen. Als je je Klarna Card vernieuwt of een nieuwe ontvangt, zullen we deze informatie aan VISA overdragen zodat VISA haar partners bij wie jij je kaartgegevens hebt opgeslagen kan informeren (bijvoorbeeld bij herhaalde transacties).
Als je je Klarna Card aan een digitale portemonnee toevoegt, zullen we je gegevens delen met de aanbieder van de digitale portemonnee in overeenstemming met de privacyverklaring van die aanbieder.
4.2 Card Linking Service
Als je je credit- of debetkaart aan Klarna koppelt, ontvangt Klarna je kaartgegevens en informatie over de transacties die je verricht wanneer je de gekoppelde kaart gebruikt om goederen of diensten te kopen met een winkel die deelneemt aan Klarna's loyaliteitsprogramma dat is gekoppeld aan deze dienst.
Klarna zal je kaartgegevens delen met onze serviceprovider (Fidel Ltd.) en het betreffende betaalkaartnetwerk, zodat Klarna transactie-informatie kan ontvangen voor aankopen met de gekoppelde kaart in een deelnemende winkel.
Het betaalkaartnetwerk zal vervolgens de transacties op uw gekoppelde kaart controleren om te bepalen of je een aankoop hebt gedaan bij een winkel die deelneemt aan het loyaltyprogramma en zal dergelijke transactiegegevens delen met Klarna's serviceprovider (Fidel Ltd.). De serviceprovider deelt deze transactiegegevens dan met Klarna.
Klarna zal je transacties bij de deelnemende winkels bekijken om te beslissen of de transacties in aanmerking komen voor een beloning.
4.3 Aanbiedingen en uitnodigingen op sociale media
Als je geklikt hebt op één van onze advertenties of evenementen gepost op een socialmedia-website van een derde partij kunnen we je contactinformatie krijgen zoals je die in je gebruikersprofiel van het betreffende platform hebt staan (zoals naam, e-mailadres en telefoonnummer en andere relevante zakelijke informatie zoals naam en adres van je bedrijf en de industrie waarin je werkzaam bent.). We gebruiken deze informatie om je de aangevraagde Dienst te leveren en om je marketing en aanbiedingen te sturen met betrekking tot onze Diensten. Je kunt je hiervoor altijd afmelden door contact met ons op te nemen. Zie hiervoor paragraaf 13.
4.4 De Klarna-gebruikerservaring geleverd onder de Voorwaarden voor het gebruik van Klarna Services
Om een vlotte gebruikerservaring te kunnen leveren, zowel voor als na je aankoop, bieden wij de Diensten aan die hieronder beschreven staan en die meer specifiek zijn omschreven in de Voorwaarden voor het gebruik van Klarna Services. Het gebruik van deze Diensten houdt de volgende verwerking van je persoonsgegevens in:
Historische transacties
Wij bewaren informatie over de goederen/diensten die je aanschaft via onze Diensten of waartoe je ons op een andere manier toegang tot verleent, om deze informatie aan je te kunnen tonen.
Voorkeur voor het invullen van je gegevens
Het automatisch invullen van je gegevens kan op twee manieren gebeuren - door je interactie en door middel van een cookie.
Automatisch invullen door je interactie
Als je de Diensten gebruikt kunnen we vragen om je persoonlijke informatie en contactgegevens, zoals naam, adres, telefoonnummer, e-mail, geboortedatum of nationaal identificatienummer, alsmede andere informatie indien van toepassing. Wij bewaren deze informatie in onze systemen, en wanneer je bij ons terugkeert of onze Diensten gebruikt, hoef je alleen maar wat informatie op te geven zoals telefoonnummer, e-mail, postcode of nationaal ID-nummer (afhankelijk van het land), zodat wij de overige velden automatisch met de rest van de gegevens kunnen vullen.
Automatisch invullen door een cookie
Een andere methode die we kunnen gebruiken om je gegevens automatisch in te vullen is het plaatsen van cookies op je apparaat (computer, tablet, mobiele telefoon, etc.), waardoor je de mogelijkheid krijgt ervoor te kiezen om informatie zoals naam, adres, telefoonnummer, e-mail, geboortedatum of nationaal identificatienummer en kaartgegevens bij Klarna op te slaan. Als je dit doet, gebruiken we de cookie om die gegevens op te halen uit Klarna’s systemen als je gebruik maakt van onze Diensten op hetzelfde apparaat.,We zullen je gegevens automatisch invullen wanneer je met Klarna .
Deactivering van automatisch invullen
Als je geen gebruik wilt maken van automatisch invullen kun je contact met ons opnemen om je instellingen aan te passen. Je kunt je instellingen ook aanpassen in de Klarna App of direct tijdens het aankoopproces in een winkel. Je kunt op elk gewenst moment alle cookies op je apparaat verwijderen, waardoor onze cookie ook wordt verwijderd.
Voorgeselecteerde voorkeursbetalingsmethoden
Klarna kan vooraf de betaalmethode selecteren die volgens ons de beste manier van betalen voor jou is. Deze verwerking en weergave heeft geen invloed op de betaalmethoden die voor je beschikbaar zijn. Voor deze beoordeling verwerkt Klarna informatie over de interactie tussen jou en Klarna, zoals informatie over de door jou eerder gekozen betaalmethoden, aankoopbedragen en winkel. Deze verwerking is profilering. Zie paragraaf 6 voor meer informatie over het opstellen van profielen.
Aanbiedingen en voordelen
Om je voordelen te kunnen bieden zoals kortingen, speciale evenementen, early access tot producten, kortingsacties, aanbiedingen van verkopers, proefexemplaren, give-aways etc., kijken we naar de informatie over interacties tussen jou en Klarna (zoals het aantal aankopen onder een bepaalde periode) en je contactinformatie en persoonlijke gegevens . Dit kan gepaard gaan met het opstellen van profielen. Zie paragraaf 6 voor meer informatie over het opstellen van profielen.
De informatie vormt de basis voor Klarna's marketing en klantenanalyse, bedrijfs- en methodeontwikkeling en statistieken.
Binnen het programma van aanbiedingen en voordelen kunnen Klarna en Klarna's leveranciers en onderaannemers (namens Klarna) deze informatie gebruiken om met jou te communiceren en aanbiedingen en voordelen aan te bieden via fysieke post, sms'jes, e-mail, sociale media en andere digitale kanalen. Klarna en haar leveranciers en onderaannemers zullen hiervoor geen gebruikmaken van direct marketingkanalen (bijv. e-mail of sms-berichten) als je je hebt afgemeld voor direct marketing. (of als je geen toestemming hebt gegeven voor direct marketing, maar dat wettelijk verplicht is in jouw land.)
Je kunt je afmelden voor aanbiedingen en voordelen via een link in een e-mail van ons, of door contact met ons op te nemen. Je vindt onze contactinformatie in paragraaf 13.
De Klarna App
Als je de Klarna App gebruikt, zullen extra persoonsgegevens worden verwerkt om de Diensten die je kiest te gebruiken in de Klarna App te bieden zoals hieronder uiteengezet. Bovendien zal, indien je ervoor kiest om een beloning in te wisselen of mee te doen aan een specifieke aanbieding, de aanbieder van dergelijke aanbiedingen kunnen constateren dat je regelmatig gebruik maakt van diensten van Klarna.
Gepersonaliseerde artikelen en advertenties: je zou gepersonaliseerde artikelen en advertenties kunnen zien op basis van eerdere aankopen.
Gesponsorde links: als je klikt op een “gesponsorde link” die een product of een dienst promoot van een winkel, zal je worden doorgeleid naar de website van de winkel via een derde partij, een zogenaamd “gelieerd netwerk” (verder uitgelegd in afdeling 7.14). Het gelieerde netwerk kan mogelijk tracking technologie op je toestel plaatsen dat informatie bevat van hetgeen je hebt aangeklikt op een gesponsorde link in de Klarna App, wat vervolgens wordt gebruikt om je bezoek aan een winkel te tracken, zodat er een potentiële commissie voor Klarna kan worden berekend.
Gepersonaliseerd Klarna-overzicht: er wordt een overzicht weergegeven, waar je de status van je Klarna-aankopen en je aankoopgeschiedenis kunt bekijken, toegang krijgt tot eventuele terugbetalingen en betalingsvoorwaarden kunt regelen en verlengen.
Samengestelde shopping collectie: als je informatie met ons hebt gedeeld over welke onderwerpen, producten of diensten je geïnteresseerd in bent, dan zullen we deze informatie gebruiken om je te voorzien van een gepersonaliseerde shopping collectie, waar je de producten en diensten kunt vinden die zijn samengesteld aan de hand van jouw interesses.
Levering en het volgen van pakketten: in sommige gevallen kan je de route van je pakket volgen.
Mogelijkheid om winkels te "volgen": als je ervoor kiest om een winkel te "volgen", ontvang je informatie over de campagnes die verbonden zijn aan die winkel. Klarna zal dan automatisch beoordelen of je aankopen recht geven op kortingen of andere aanbiedingen binnen de lopende campagne van die winkel.
Kredietdiensten: wij kunnen je krediet aanbieden op basis van eerdere aankopen.
Shoppen met de eenmalige betaalkaart: winkelen via de Klarna App is een manier om Klarna's betaalmethoden in bijna elke winkel te gebruiken door een eenmalige betaalkaart. Wanneer je de eenmalige betaalkaart gebruikt, verzamelt Klarna informatie over je aankopen en toont deze in de app.
Klantenservice: wanneer je gebruikmaakt van onze klantenservice via de Klarna App hebben wij toegang tot de informatie die je ons verstrekt.
E-mail Connect: als je jouw e-mailaccount gekoppeld hebt aan Klarna's E-mail Connect dienst, dan heeft Klarna regelmatig toegang tot jouw e-mailaccount en haalt Klarna hier aankoop gerelateerde informatie uit zoals tracking ID's en andere informatie over goederen en diensten en de interactie tussen jou en winkels, om deze informatie op te nemen in de Klarna App. Deze dienst kun je op ieder gewenst moment uitzetten, waardoor Klarna geen toegang meer heeft tot jouw e-mailaccount.
Winkel zoeker: je kunt ervoor kiezen om je locatie met ons te delen. In dat geval geef je ons toestemming om deze informatie te gebruiken zodat wij jou winkels kunnen tonen in jouw omgeving. Je kunt je toestemming op ieder moment intrekken door het delen van je locatie uit te schakelen op jouw toestel. Klarna bewaart jouw locatie niet nadat wij de winkels in jouw omgeving hebben getoond.
De in-app webbrowser: de Klarna App bevat een webbrowser waarmee je toegang kan krijgen tot websites van winkels en online winkels zodat je vervolgens met de betaalmethodes van Klarna kunt shoppen, ook met winkels die nog niet onze betaalmethodes gebruiken. Klarna verzamelt informatie over hoe je de browser gebruikt zodat wij je kunnen wijzen op relevante deals en aanbiedingen. Daarnaast kunnen websites die je bezoekt hun eigen cookies of and
Bij Plantshopper vind je super leuke plant cadeaus voor ieder geef moment! Onze producten zijn zeer geschikt als persoonlijk cadeau..
Tel: 020-6450600
Maandag t/m Vrijdag
van 08:00 hrs. tot 16:00 hrs
Plantshopper
Lakenblekerstraat 24b
1431 GG Aalsmeer
klantenservice@plantshopper.nl
Tel: 020-6450600
KvK nummer: 33234180
BTW nummer: NL8008.65.303.B01
- Alle bedragen zijn inclusief BTW - © Copyright 2024 P&PURE Collection -